Večera

Kao što smo ranije ustanovili, nijedan obrok ne treba preskakati kako se ne bi usporio metabolizam, pa je to slučaj i sa večerom. Naime, šta se dešava u našem organizmu kada preskočimo večeru: bez večere, telo mnogo dugo ostavljamo bez energije koju bi inače korisitlo za regeneraciju tokom noći. Ono tu energiju ipak nadoknađuje, ali je crpi iz mišića, ne iz hrane kao što bi trebalo, i tako dolazi do razgradnje mišića. Takođe, nakon propuštene večere, sve što unesemo za doručak narednog dana će se zalepiti, jer se telo plaši da će ostati bez hrane i stavlja u rezerve (prevodi u masne naslage), „za svaki slučaj“.

Večera treba da bude lagana i treba večerati bar 2 sata pre spavanja kako se ne bi opteretio želudac. Treba da sadrži proteine, vitamine, minerale, malo masnoća i malo ugljenih hidrata.

Za večeru možete jesti:

  • Nemasni sir sa salatom;
  • Nemasnu i zdravo spremljenu ribu ili meso (piletina, ćuretina, govedina) sa salatom;
  • Nemasni jogurt;
  • Belance.
  • Možete ubaciti i parče integralnog hleba ako ste se u popodnevnim časovima više trošili.

Dakle, zaključujemo da stara izreka „doručak pojedi sam, ručak podeli sa prijateljem, večeru daj neprijatelju“ više ne važi! Ipak ćemo sva tri glavna obroka uz dve ne manje važne užine zadržati za sebe, s tim što ćemo povesti računa o količini i vrsti hrane koju unosimo.

You may also like...