Obrok posle treninga

Obrok nakon treninga je najvažniji obrok u toku dana. Posle svakog treninga opada nivo šećera u krvi i mišići su umorni, te ukoliko ne unesemo dovoljnu količinu adekvatnih sastojaka, može doći do razgradnje mišića i nagomilavanja masnih naslaga. Izuzetno je važno šta ćemo pojesti nakon treninga.

Prvo što treba uraditi nakon treninga je rehidratacija organizma. Mišići sadrže čak 80 posto vode, a u toku svake fizičke aktivnosti, najviše preko znoja, organizam gubi toksine, ali i veliku količinu tečnosti koju treba nadoknaditi.

Obrok posle treninga bi trebalo da sadrži namirnice bogate ugljenim hidratima (pirinač, žitarice, banane…), jer ove namirnice vraćaju nivo šećera u normalu. Takođe, treba uneti i proteine koji su zaduženi za izgradnju mišića. Najviše ih ima u mesu, mleku, jajima, soji, ribi, pasulju, grašku…

I naravno, ne smemo zaboraviti na vitamine, naročito C i E koji su poznati kao najbolji antioksidansi. Oni podstiču obnavljanje oštećenih mišićnih vlakana i najviše ih ima u brokoliju, crvenoj paprici, šipku, limunu, pomorandži, kupusu, karfiolu, lešniku, orasima, bademima, spanaću…

Količina hrane koju ćete pojesti mora biti ona koja će vas zasititi, ali ne i opteretiti. Tu morate da budete sam svoj sudija i pratite promene na telu, kao i osećaj posle samog obroka. U svakom slučaju, salate i povrće ne treba ograničavati. Količina mesa ne treba da bude veća od 150 grama, a količina integralnog pirinča ili testenina svakako treba da bude umerena.

Bez obzira da li želimo smanjimo kilažu, ugojimo se ili zadržimo istu, obavezan je obrok nakon treninga.

You may also like...